FRIENDS

Walau jauh tapi dekat kan?

Hello, post kali ini cerita pasal my sis. Nur Arina binti Mohd Nasri, kakak yang tembam lagi comel gituuh. Rata - rata orang ingat aku ngan kakak, kembar but its not the reality. My sis ni ex - seserian. Dia dah fly pergi JUST ( Jordan University Science Technology ) tahniah kakak. I'm proud of you. Sedih gilaa tak dapat ikut nak hantar pergi KLIA. Aku nangis bagai nak rak sebab nak ikut tapi apekan daya kereta tak muat. Nasib.... .

Hari terakhir duduk dirumah bersama keluarga dan kali terakhir bersua sebelum berangkat ke JORDAN...

Hari Ahad, biasalah hari dah nak balik sekolah mood lain bin macam sikit*padahal banyaaak. Hari tu hari terakhir aku bersua ngan kakak even flight dia hari Khamis :(. Tengah hari tuu mak suruh pergi beli barang ngan Abang Afiq. Kak Ina beria - ria nak ikut padahal setakat nak pergi Econsave yang hari - hari boleh pergi ngan mak pun nak ikut. Ok, itu tak kesah. Petang tuu, sesi penyerahan diri kat sekolahlah apalagi? Ayah, Abang Afiq ngan Kak Ina jeaa ikut. Kitaorang solat asar kat sekolah aku. After solat asar selesai aku macam biasa hantar diaorang pergi kereta tapi time tuuuh pulak hujan, so hantar kat laluan gajah menyusur jeaa :( ayah tak bagi redah hujan taku demam. Time ni sumpah tahan nangis gilaa2. First, salam kakak + hug. Kakak cakap " Ain, belajar elok - elok, Jaga diri tau! " Aku balas " Kau pun take care gila - gila la wei, tau? ". Time ni tak nangis lagi takde rasa nak nagis punn. After salam kakak salam abang Afiq and ayah. Time salam ayah, ayah cakap " Ain nangis ke?" Dengan tiba - tiba aku rasa nak nangis after tuuh salam Kak Ina balik dia ulang ayat yang sama. Dan diaorg pun mintak izin nak balik. Lepas beberapa langkah berjalan dalam hujan yang agak renyai kak Ina tiba - tiba patah balik dia peluk aku kuat gila sampai aku terpaksa cakap " Ina jangan macam ni nanti aku nangis " padahal dah menitik air mata laju gila pulak tuuh. Dia ulang balik ayat dia tadi. Last - last dia pun blah masuk kereta aku pun balik dorm dengan muka baru lepas nangis -.-'.

Satu hari selepas pulang ke sekolah, Isnin

Start bangun tidur sampai malam before nak tidur kepala macam nak mengeluarkan otak yang ada kat dalam niih. Pening gilaa nak mati. Tapi tak demam jadi hari itu takde reason nak masuk bilik sakit.

Selasa & Rabu

Hari tu start demam sampai keesokkan harinya. Rabu petang baru macam sembuh sikit siap boleh tengok Rugby Interclass.

Khamis

Hari tu rasa macam dah ok. Haritu jugak hari Kak Ina fly. Kak Ina punya flight pukul 10 malam, so aku amik keputusan untuk turun call setengah jam before dia flight, so aku amik keputusan untuk turun public phone pukul 9.20. Time aku call tuuh dia tengah salam - salam ngan family kitaorag  sebab nak masuk balai berlepas dah., nasib baik sempat cakap ngan dia. Dialog last dia jawab dengan nada yang sangat sibuk " Ina ok, bye. Take care gila - gila " Ina, " ok. bye " Ain, " Inaaaaa, hug ". Ina " ok kuat - kuat " Ain " Kuat lagi " Ina, " ok, lagi." Ain, " kiss kiss. Muaaaaaaah " Ina, " ok. Ain kena blah byeee " byaaa :D.

Jumaat

Demam balik. Mak kata " Ni mesti kurang minum susu sebab tu asyik demam jea" Ain jawab balik " Hari - hari Ain minum ". Kawan kata " Ain kau kena sabar, kau cuba fikir kakak kau pergi sana sebab nak belajar bukan buat apa pun ". Hakikatnya, antibodi lemah sangat sampai senang dapat penyakit.

p/s : Kepada kak Ina, Wǒ ài nǐ jiejie. Study hard and study smart. Bukan susah duduk kat negara orang tanpa keluarga you know? Ain tabik gila kat kakak bila dapat tahu Ina dapat tawaran biasiswa tuuh. You also grabs the oppurtunity dear,,, I know you the only one strong girl there :D. Never give up to stay the way you are. A dentist need more stronger than their patient right? so, no need to be sad. We always in your heart and also Mr. N eh? hahaha. faham faham jelaa. Selalu - selalulah dengar lagu cerita hati ke sukaan kakak tuuh ._.. I'll miss you beb.